Sponsoring en samenwerking

Sponsoring

We wijzen u graag op het feit dat de stichting een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) is. Dit betekent dat stichting Anaïs geen schenkbelasting of erfbelasting hoeft te betalen over ontvangen schenkingen en erfenissen. Voor u betekent het dat overgemaakte giften, zoals een studiebekostiging of financiële adopties, aftrekbaar zijn bij de belastingdienst (binnen de daarvoor geldende regels).

Bij Stichting Anaïs kan er als volgt gesponsord worden:

1. Ten eerste door een gezin of een kind uit een tehuis financieel te ondersteunen.

• De kosten voor een gezin zijn 20 euro per maand. Hiervan kunnen de kinderen naar school en kan er soms een rekening  betaald worden voor b.v. de dokter, een bril enz.
  • De kosten voor een kind in een tehuis zijn 10 euro per maand. Dit geld is in hoofdzaak bedoeld voor het aanschaffen van allerlei schoolspullen en betere voeding voor de kinderen.

2. Daarnaast kan er een gift overgemaakt worden, waarbij u zelf kunt aangeven waarvoor wij het moeten besteden of gewoon een vrije gift doen waarmee wij dan onvoorziene, dringend nodige zaken kunnen bekostigen als daar om gevraagd wordt door de Salesiaanse zusters of de directeur van het Mercy Home. Zie hiervoor ook bij ‘incidentele projecten’ op de pagina lopende projecten.

3. Ook kunt u bijdragen aan een studiebeurs voor een jong getalenteerde student. Deze studenten worden geselecteerd door de Salesiaanse zusters, komen uit kansarme gezinnen en zijn getalenteerd en leergierig. De zusters volgen nauwgezet de resultaten en rapporteren de voortgang. U kunt voor een student een structureel verschil maken voor zijn of haar leven, maar ook voor hun omgeving, waaronder de familie. Daarnaast stimuleren de zusters de studenten om, wanneer zij dit kunnen betalen, ook een studie van een familielid te financieren. Zodoende wordt er een sneeuwbaleffect gecreëerd waardoor meerdere gezinnen betere toekomstperspectieven krijgen! U kunt een student sponsoren vanaf € 250 per jaar (studies zoals verpleegkunde, bedrijfseconomie, teacher, rechten, computerlessen voor administratief werk, Engels, etc.).